Wednesday 29 July 2020

Alhamdulillah Akhirnya Dapat Jugak Balik Kampung

Tak dinafikan kepada mereka yang masih lagi mempunyai mak dan ayah dan ditambahkan mereka berdua berada di Kampung akan rindu untuk balik dan berjumpa dengan mereka.

Baik aku dan korang pun berperasaan begitu jugak mana taknya sebagai anak perantauan saat balik kampung la saat yang ditunggu-tunggu. Selain dapat jumpa mak dan ayah secara tak langsung dapat jugak berjumpa dengan adik-adik yang lain.

Jika ada yang cakap balik kampung ni tak seronok itu aku tak nak komen apa-apa la, cuma aku boleh cakap pelik je la.

Alhamdulillah aku sekeluarga selamat sampai kat kampung tambahan hampir setahun jugak tak dapat nak balik ditambah pulak dengan PKP tempoh hari, bila dapat balik ni memang tak boleh nak ditulis perasaan gembira tu. Walaupun dihimpit dengan ujian aku sekeluarga dapat jugak balik.

Yang pasti anak aku la yang seronok sebab dapat jalan jauh sambil tengok pemandangan. Mana taknya sepanjang PKP kena kurung je kat rumah dalam PKPP pulak hanya rumah dan sekolah je la anak aku kena, luar daripada tu aku memang tak bawak la.

Dalam masa yang sama aku bersyukur Aku sekeluarga dapat meraikan majlis perkahwinan adik aku yang bongsu. Seperti aku tulis dengan ujian yang aku sekeluarga hadapi kerisauan tetap ada takut aku tak boleh balik. Bukan apa sebagai anak aku nak jugak sumbang tenaga dalam membantu mempersiapkan majlis kenduri kahwin.

Walaupun aku tak boleh nak sumbang Daripada segi kewangan tapi sekurang-kurangnya aku dapat sumbang tenaga. Yang penting aku sekeluarga ada masa majlis kahwin adik aku ni. 



No comments:

Post a Comment