Wednesday 1 July 2020

Antara Ayam Goreng KFC Dan Ayam Goreng Mc'D


 
Aku tulis ni adalah daripada pandangan dan apa yang aku rasa ye. Aku bukannya tulis nak cari salah ke, nak cari siapa yang betul sebab aku atau korang semua tahu dua jenama makanan segera ni ada peminatnya sendiri dan ada kelebihan masing-masing.

Aku nak jugak tegaskan dalam tulisan aku ni, setiap apa yang kita makan dan rasa daripada makanan tu adalah SUBJEKTIF tiada kaitan atau pengaruh sesiapa pun. Kau makan dan kau yang rasa.

Aku bukan anti makanan segera dan aku bukannya tolak 100% bab makanan segera ni, selagi halal dan tak berlebihan dalam makan ni aku ' on ' je. Kan aku tak tulis macam tu ada yang jadi viral pulak betul tak 😁.

Terus terang aku tulis kat sini aku suka dengan ayam goreng, baik goreng sendiri atau beli. Tambahan pulak semalam orang rumah aku belanja kami anak beranak dengan ayam goreng KFC dan ayam goreng Mc'D. Jika sebelum ni aku sekeluarga akan beli antara salah satu ayam goreng ni.

Dengan ada 2 jenama ayam goreng ni semalam boleh la aku sekeluarga membezakannya secara serentak.

Ini pandangan aku, 


Ayam Goreng KFC,

Luarannya nampak seperti ayam goreng dengan kekuningannya dan kesegarannya. Keranggupan memang terasa, sampai emak dan anak berebut dengan keranggupan kulit yang dah digoreng. Isi pulak memang masak penuh, disebabkan orang rumah aku beli yang spacey atau kata lain pedas. Si hero aku boleh terima kepadasan ayam goreng KFC ni.

Ayam Goreng Mc'D

Luarannya boleh aku tuliskan memang terselah kekuningannya daripada ayam goreng KFC begitu jugak keranggupan jugak pada aku lebih daripada ayam goreng KFC. Tapi untuk kepadasan memang pedas walaupun hanya beli yang spacey biasa. Orang dewasa memang boleh tahan mungkin jugak suka dengan kepadasannya.

Itu je la untuk pandangan aku untuk ayam goreng bagi kedua-dua jenama yang terkenal ni. Seperti aku katakan rasa tu SUBJEKTIF jadi jika korang tak setuju apa yang aku tulis ni, maafkan Aku. Aku tulis daripada pandangan aku.

No comments:

Post a Comment